Oppdrag: Markedsføring av Haugesund Røde kors sitt prosjekt “lyspunktet”

Uka ble ikke helt som forventet etter som det var masse problemer med data og programmer som ikke funket og som jeg ikke hadde. Men jeg har gjort litt ide arbeid og jeg har skapt en “typisk person” for denne mål gruppa.

 

Okey så målet mitt var at dette prosjektet skulle bli oppfattet på en så best mulig måte som mulig og som øker interesse og kan gjøre andres værdag bedre.

Jeg vil gå fra dette:

depressionhires
Før lyspunktet.

Til dette:

o-OLD-PEOPLE-SMILING-facebook.jpg
Etter Lyspunktet.

 


Mål gruppa er: eldre (62 år og opp), pårørte, familie, offentlige ansatte. Men i hoved sak de eldre da.

Okey så se for deg en 65 år gammel kvinne + -.

  • Hun skal være glad:f9519ca3dac33d8783f1213f4a949d9b
  • Leve sunt og godt: diet-for-those-over-50
  • Ukentlig aktivitet som hun alltid ser frem til:

     

  • Et godt bond sammen med andre:

Og med hjelp av lyspunktet kan hun nå mye av dette og ende opp som det her:

 

aa8avlj-img

Og leve livet fult ut

 


 

Den typiske gamling:

De går kanskje på kafe, en liten gå tur, sitter ofte hjemme alene og venter på besøk, løser krus ord. Noen er veldig sure, noen veldig gla, noen gjør ikke en ting mens andre går mer ut.

Men målet er jo og få alle ut.


Jeg tenkte meg og bruke harmoniske former med få elle menter og litt forskjellige farger men ikke for mange. Det er viktig og ikke bruke for mange former i logoen din etter som det kan bli veldig forstyrrede. Jo mindre elementer og jo flere betydninger du kan finne i din logo jo bedre er den.

Farge valg er også veldig viktig. Du må tenke på hvorfor du velger de fargene du etter hvilket budskap du prøver og gi. Det må passe til mål gruppen din, og det må ikke være for mange.

